ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΤΗΣ ΜΙΑΣ ΑΓΙΑΣ ΚΑΘΟΛΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΤΗΣ ΜΙΑΣ ΑΓΙΑΣ ΚΑΘΟΛΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΠΟΣΤΟΛΙΚΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ
Πρὸς τοὺς ἀπανταχοῦ Ὀρθοδόξους.

Κρατώμεν τῆς ὁμολογίας, ἥν παρελάβομεν ἄδολον, παρά τηλικούτων ἀνδρῶν, ἀποστρεφόμενοι πάντα νεωτερισμόν, ὡς ὑπαγόρευμα τοῦ Διαβόλου.Ὁ δεχόμενος νεωτερισμόν, κατελέγχει ἐλλειπή τὴν κεκηρυγμένην Ὁρθόδοξον πίστην.
Ἀλλ’ αὔτη πεπληρωμένη ἤδη ἐσφράγισται, μὴ ἐπιδεχόμενη μήτε μείωσιν, μήτε αὔξησιν, μήτε ἀλλοίωσιν, καὶ ὁ τολμών ἤ πράξαι ἤ συμβουλεύσαι ἤ διανοηθήναι τοῦτο, ἤδη ἠρνήθη τὴν πίστιν τοῦ Χριστού, ἤδη ἐκουσίως καθυπεβλήθη εἰς τὸ αἰώνιον ἀνάθεμα, διὰ τὸ βλασφημεῖν εἰς τὸ Πνεύμα τὸ Ἅγιον, ὡς τάχα μὴ ἀρτίως λαλήσαν ἐν ταῖς Γραφαῖς καὶ Οἰκουμενικαῖς Συνόδοις…Ἄπαντες οὐν οἱ νεωτερίζοντες ἤ αἰρέσει ἤ σχίσματιἐκουσίως ἐνεδύθησαν κατάρα ὡς ἰμάτιον (Ψαλμ-ΡΗ’18), κἄν τε Πάπαι, κἄν τε Πατριάρχαι, κἄν τε κληρικοί, κἄν τε λαϊκοί, κἄν Ἄγγελος ἐξ Οὐρανοῦ.

Ἄνθιμος ἐλέω Θεοῦ Ἀρχιεπίσκοπος Κων/πόλεως Νέας Ρώμης ἤ Οἰκουμ. Πατρ.
Ἰερόθεος ἐλέω Θεοῦ Πάπας καὶ Πατριάρχης Ἀλεξανδρείας καὶ πᾶσης Αἰγύπτου.
Μεθόδιος ἐλέω Θεοῦ Πατριάρχης Ἀντιοχείας.
Κύριλλος ἐλέω Θεοῦ Πατριάρχης Ἰεροσολύμων.
Καὶ αἱ περὶ αὐτοὺς Ἱεραὶ Συνόδοι.
Ἐν Κωνσταντινούπολει τὸ σωτήριον ἔτος 1848.

Κύριε Κύριε, οὐ τῷ σῷ ὀνόματι προεφητεύσαμεν,

«....πολλοὶ ἐροῦσίν μοι ἐν ἐκείνῃ τῇ ἡμέρᾳ, Κύριε Κύριε, οὐ τῷ σῷ ὀνόματι προεφητεύσαμεν, καὶ τῷ σῷ ὀνόματι δαιμόνια ἐξεβάλομεν, καὶ τῷ σῷ ὀνόματι δυνάμεις πολλὰς ἐποιήσαμεν; καὶ τότε ὁμολογήσω αὐτοῖς ὅτι Οὐδέποτε ἔγνων ὑμᾶς· ἀποχωρεῖτε ἀπ' ἐμοῦ οἱ ἐργαζόμενοι τὴν ἀνομίαν (Κατά Ματθ. 21-24) 2)

Δεν είστε θύμα, είστε θύτης. κ. Πρωθυπουργέ, !!!!

Δεν είστε θύμα, είστε θύτης. κ. Πρωθυπουργέ, !!!!
ΤΙ ΔΕΝ ΚΑΤΑΛΑΒΑΊΝΕΤΕ, Κ. ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΈ;

μη πλανάσθε· ούτε πόρνοι ούτε ειδωλολάτραι ούτε μοιχοί

Ο Απόστολος Παύλος λέει «…μη πλανάσθε· ούτε πόρνοι ούτε ειδωλολάτραι ούτε μοιχοί ούτε μαλακοί ούτε αρσενοκοίται 10 ούτε πλεονέκται ούτε κλέπται ούτε μέθυσοι, ου λοίδοροι, ουχ άρπαγες βασιλείαν Θεού ου κληρονομήσουσι. 11 και ταύτά τινες ήτε· αλλά απελούσασθε, αλλά ηγιάσθητε, αλλά εδικαιώθητε εν τω ονόματι του Κυρίου Ιησού και εν τω Πνεύματι του Θεού ημών.» (Α’ Κορ.6:9-11).

ΑΓΑΠΗ ΕΝ ΑΛΗΘΕΙΑ

ΑΓΑΠΗ ΕΝ ΑΛΗΘΕΙΑ..ΚΑΤΑ ΤΟΝ Γ.ΦΛΩΡΟΦΣΚΥ Ο ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ ΗΤΑΝ [ Η ΕΥΑΓΓΕΛΙΚΗ ΚΡΙΣΗ ΕΠΙ ΤΩΝ ΣΥΧΡΟΝΩΝ ΤΟΥ ΚΑΙ Η ΤΡΑΧΥΤΙΤΑ ΤΟΥ ΔΙΔΑΣΚΑΛΟΥ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ ].Η ΑΓΑΠΗ ΤΟΥ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟΥ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΚΡΙΝΕΙ ΚΑΙ ΔΙΚΑΖΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΑΠΟΛΥΤΡΩΣΕΙ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΟΝΗΡΟ. ΑΥΤΗ ΕΙΝΕ Η ΑΓΑΠΗ ΤΟΥ -ΣΤΑΥΡΟΥ - ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΠΛΟΣ ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΣΜΟΣ.

έλειπαν 13 ολόκληρες ημέρες,

Όσο κι αν ψάξετε, σε οποιοδήποτε αρχείο των ελληνικών ληξιαρχείων, δεν πρόκειται να βρείτε ούτε έναν Έλληνα ή Ελληνίδα που να έχει καταχωρηθεί με ημερομηνία γέννησης από 16 έως 28 Φεβρουαρίου 1923! Αυτό αποκαλύπτει ο κ. Διονύσης Σιμόπουλος, Διευθυντής του Ευγενιδείου Πλανηταρίου. Όχι, φυσικά, γιατί δεν.... είχαμε ούτε μία γέννα σε μία ολόκληρη περίοδο 13 ημερών, αλλά γιατί απλούστατα το 1923 είχε μόνο 352 ημέρες"! Όπως εξηγεί ο κ. Σιμόπουλος, από τον Φεβρουάριο του 1923, έλειπαν 13 ολόκληρες ημέρες, δηλαδή το διάστημα μεταξύ 16 και 28 Φεβρουαρίου, ο ήλιος αποκοιμήθηκε, καί ξύπνησε μετά από 13 μέρας..

ἀλλὰ καὶ ἐὰν ἡμεῖς ἢ ἄγγελος ἐξ οὐρανοῦ εὐαγγελίζηται ὑμῖν παρ' ὃ εὐηγγελισάμεθα ὑμῖν, ἀνάθεμα ἔστω»

Ο Απόστολος Παύλος μας λέγει: «ἀλλὰ καὶ ἐὰν ἡμεῖς ἢ ἄγγελος ἐξ οὐρανοῦ εὐαγγελίζηται ὑμῖν παρ' ὃ εὐηγγελισάμεθα ὑμῖν, ἀνάθεμα ἔστω». Τολμηρό αυτό που μας λέγει ο απόστολος Παύλος! «ἢ ἄγγελος ἐξ οὐρανοῦ»!! Φαντάζεστε αυτούς που αρέσκονται εις τα θαύματα να έβλεπαν άγγελο να τους λέγει «ακολουθήστε το νέο ημερολόγιο των Παπών της Δύσεως»!!! Εως και αυτόν τον ίδιο τον Παύλο θα αναθεμάτιζαν!!!

Εσύ σε ποια Εκκλησία ανήκεις;

‎"Κρείττων γὰρ ἐπαινετὸς πόλεμος εἰρήνης χωριζούσης Θεοῦ· καὶ διὰ τοῦτο τὸν πραῢν μαχητὴν ὁπλίζει τὸ Πνεῦμα, ὡς καλῶς πολεμεῖν δυνάμενον" Γρηγόριος ο Θεολόγος «Εσύ σε ποια Εκκλησία ανήκεις; Σε αυτήν του Βυζαντίου, της Ρώμης, της Αντιόχειας, της Αλεξάνδρειας ή της Ιερουσαλήμ;;;;; Τότε ο δίκαιος απάντησε σοφά: «Ο Κύριός μας Χριστός χαρακτήρισε Καθολική Εκκλησία εκείνη την Εκκλησία, η οποία διατηρεί την αληθινή και ομολογιακή παρακαταθήκη της πίστης.!!!!!! αγίου Μαξίμου Ομολογητού:

δύο μορφές ταπεινώσεως

«Υπάρχουν δε δύο μορφές ταπεινώσεως, όπως ακριβώς και δύο μορφές υπερηφάνειας. Η πρώτη υπερηφάνεια είναι όταν εξουθενώνει κανείς τον αδελφό του, όταν τον εξευτελίζει σαν να μη είναι τίποτα και θεωρεί τον εαυτό του ανώτερό του. Αν αυτός που θα πέσει σε αυτήν την υπερηφάνεια δεν φροντίσει γρήγορα με τη κατάλληλη προσοχή και επιμέλεια να διορθωθεί σιγά -σιγά φτάνει στην δεύτερη υπερηφάνεια και καταντά να υπερηφανεύεται απέναντι στον ίδιο τον Θεό και να πιστεύει πως οτιδήποτε κατορθώνει οφείλεται στις δυνάμεις του και όχι στον Θεό. Πραγματικά αδελφοί μου, κάποτε είδα έναν που είχε καταντήσει στην ελεεινή αυτή κατάσταση. Στην αρχή αν του έλεγε κανένας αδελφός κάτι τον έφτυνε και έλεγε: ‘’Ποιος είναι αυτός; Δεν αξίζει κανένας παρά μόνο ο Ζωσιμάς και οι μαθητές του’’. Μετά άρχισε να εξευτελίζει και αυτούς και να λέει: ‘’Δεν αξίζει κανένας παρά μόνο ο Μακάριος’’. Και μετά από λίγο άρχισε πάλι να λέει: ‘’Τι είναι ο Μακάριος; Τιποτένιος, μόνο ο Βασίλειος και ο Γρηγόριος αξίζουν’’. Μετά από λίγο άρχισε και αυτούς να τους εξευτελίζει λέγοντας: ‘’Τι είναι ο Βασίλειος και τι είναι ο Γρηγόριος; Τιποτένιοι. Μόνο ο Πέτρος και ο Παύλος αξίζουν’’. Του λέω: ‘’Πραγματικά αδελφέ μου και αυτούς θα τους απορρίψεις’’. Πιστέψετε με, μετά από λίγο καιρό άρχισε να λέει: ‘’Τι είναι ο Πέτρος και ο Παύλος; Τιποτένιοι. Μόνο η Αγία Τριάδα αξίζει’’. Μετά υπερηφανεύτηκε και εναντίον του ίδιου του Θεού και έτσι έχασε τα λογικά του. Για αυτό πρέπει να αγωνιζόμαστε αδελφοί μου, εναντίον της πρώτης υπερηφάνειας για να μην καταλήξουμε μετά από λίγο στην τέλεια υπερηφάνεια».

(Αββά Δωρόθεου, Έργα Ασκητικά, Διδασκαλία περί ταπεινοφροσύνης, σελ. 129).

ΤΟ ΝΕΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΩΣ ΘΗΡΙΟ !!!!

Ἰδού τί γράφει εἰς τήν «ΟΜΟΛΟΓΙΑΝ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΥ ΠΙΣΤΕΩΣ» σελίς 4, ὁ κλεινός Πατριάρχης Ἱεροσολύμων Δοσίθεος:

«Τέσσαρα μεγάλα θηρία ἐγέννησεν ὁ ΙΣΤ’ αἰών: Τήν αἴρεσιν τοῦ Λουθήρου, τήν αἴρεσιν τοῦ Καλβίνου, τήν αἴρεσιν τῶν Γιεζουβιτῶν, (Ἰησουιτῶν. Τάγμα θανάτου τοῦ Πάπα. Σκοπός του ἡ διάδοσις τοῦ Παπισμοῦ καί ἡ ὑποταγή ὅλων ὑπό τόν Πάπα) καί τήν αἴρεσιν τοῦ Νέου Καλενδαρίου· (Σ.σ. ἡμερολογίου). … κατά δέ τῆς αἱρέσεως τοῦ Νέου Καλενδαρίου ἀπεφάνθη ἡ ἐν Κων/πόλει μεγάλη Οἰκουμενική Σύνοδος τῶ 1593».Ο ΙΕΡΟΣ ΚΑΤΑ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΝΙΚΟΔΗΜΟ ΤΟΝ ΑΓΙΟΡΕΙΤΗ Δοσίθεος: ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΕΙ ΤΟ ΝΕΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΩΣ ΘΗΡΙΟ !!!!.


Ο ΑΓΙΟΣ ΤΗΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΜΑΣ ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ Ο ΑΓΙΟΡΕΙΤΗΣ ΠΑΡΑΠΕΜΠΕΙ ΣΥΧΝΑ ΣΤΑ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΓΡΑΠΤΑ ΤΟΥ ΔΟΣΙΘΕΟΥ ΙΕΡΟΣΟΛΥΜΩΝ ΤΟΝ ΟΠΟΙΟ Ο ΙΔΙΟΣ ΑΠΟΚΑΛΕΙ ΙΕΡΟ..

.

Ο ΔΟΣΙΘΕΟΣ ΗΤΑΝ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΜΕ ΣΠΑΝΙΟΤΑΤΗ ΜΟΡΦΩΣΗ. Η ΔΩΔΕΚΑΒΙΒΛΟΣ ΤΟΥ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΑΝΑΓΚΑΙΟ ΣΥΓΓΡΑΜΜΑ ΕΙΔΙΚΑ ΓΙΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟΥΣ.

ὀφθαλμὸν μὲν ἐκκόψωμεν

Βαδίζοντες δὲ τὴν ἀπλανῆ καὶ ζωηφόρον ὁδόν, ὀφθαλμὸν μὲν ἐκκόψωμεν σκανδαλίζοντα· μὴ τὸν αἰσθητόν, ἀλλὰ τὸν νοητόν· οἷον ἐὰν ὁ ἐπίσκοπος ἢ ὁ πρεσβύτερος, οἱ ὄντες ὀφθαλμοὶ τῆς Ἐκκλησίας, κακῶς ἀναστρέφωνται καὶ σκανδαλίζωσι τὸν λαόν, χρὴ αὐτοὺς ἐκβάλλεσθαι. Συμφέρον γὰρ ἄνευ αὐτῶν συναθροίζεσθαι εἰς εὐκτήριον οἶκον, ἢ μετ' αὐτῶν ἐμβληθῆναι, ὡς μετὰ Ἄννα καὶ Καϊάφα, εἰς τὴν γέενναν τοῦ πυρός.

Ὁ ἅγιος Θεόδωρος Στουδίτης, ἀκολουθώντας τὸ Μ. Ἀθανάσιο, ἀπαγορεύει τὴν «κοινωνία» ὄχι μόνο μὲ αἱρετικούς, ἀλλὰ καὶ μὲ ἐκείνους ποὺ ἐπικοινωνοῦν μὲ αἱρετικούς. Λέγει:
«τοῦ τε Ἁγίου Ἀθανασίου προστάσσοντος μηδεμίαν κοινωνίαν ἔχειν ἡμᾶς πρὸς τοὺς αἱρετικούς, ἀλλὰ μὴν μηδὲ πρὸς τοὺς κοινωνοῦντας μετὰ τῶν ἀσεβῶν»
(Ἐπιστολαί, 466, l.17-18).

Καὶ ὁ Πατριάρχης Κων/πόλεως, ἅγιος Γερμανὸς ὁ νέος, συμβουλεύει τὴν ἀποχὴ τῆς ἐκκλησιαστικῆς κοινωνίας μὲ ἐκείνους τοὺς «ὀρθόδοξους» ποὺ κοινωνοῦσαν μὲ τοὺς Λατίνους. Συμβούλευε ἀκόμα τους λαϊκούς, νὰ φεύγουν ὁλοταχῶς ἀπὸ τοὺς ἱερεῖς, ποὺ ἔδειξαν ὑποταγὴ στοὺς Λατίνους, καὶ μήτε σὲ Ἐκκλησία ποὺ ἐκεῖνοι λειτουργοῦν νὰ πηγαίνουν, μήτε νὰ παίρνουν εὐλογία ἀπὸ τὰ χέρια τους. Καλύτερα νὰ προσεύχεστε μόνοι στὰ σπίτια σας, παρὰ νὰ συγκεντρώνεστε στὴν ἐκκλησία μαζὶ μὲ τοὺς Λατινόφρονες κληρικοὺς καὶ λαϊκούς.http://www.facebook.com/photo.php?fbid=328244863964089&set=o.425047610867614&type=1&theater.

διῶκτες τῆς ᾿Εκκλησίας τοῦ Χριστοῦ;

Τί συμβαίνει στούς διῶκτες τῆς ᾿Εκκλησίας τοῦ Χριστοῦ; ῾Αγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς .
Ρωτήστε τον διώκτη της Εκκλησίας Σαύλο (Σαούλ), τί του συνέβη. «Σκληρόν σοι προς κέντρα λακτίξειν» (Πράξεις 26, 14), του είπε ο Κύριος και ο Σαύλος βαπτίστηκε και έγινε ο Παύλος, ο Απόστολος.
Τί συνέβη στον Ηρώδη, τον πρώτο διώκτη των χριστιανών; Τί συνέβη στον Ιουλιανό τον Παραβάτη.; Πέθαναν και οι δύο με φρικτό θάνατο, ενώ οι θεοστυγείς δολοπλοκίες τους εναντίον του Χριστού διαλύθηκαν σαν καπνός.
Αλλά έτσι συνέβαινε πάντα στην ιστορία: κάποιοι διώκτες μεταστρέφονταν στον χριστιανισμό, ενώ άλλοι πέθαιναν με φρικτούς θανάτους. Πάντοτε οι προσπάθειες του ενός ή του άλλου χριστιανομάχου εκμηδενίζονται, διαλύονται σαν καπνός.
Όταν ο αυτοκράτορας Αδριανός επιτέθηκε στην Ιερουσαλήμ, ήθελε να εκδικηθεί τους Ιουδαίους και τους χριστιανούς, διότι δεν ξεχώριζε τους χριστιανούς από τους Ιουδαίους. Διασκόρπισε τους Ιουδαίους σε όλο τον κόσμο κι έκτισε έναν ειδωλολατρικό ναό στο σημείο όπου βρισκόταν ο Ναός του Σολομώντος. Επίσης μετονόμασε την Ιερουσαλήμ «Αϊλία», με βάση το όνομα του «Αΐλιος» και απαγόρευσε σε οποιονδήποτε να ονομάζει την πόλη αυτή Ιερουσαλήμ. Έκτισε ναό προς τιμήν του φαύλου Ερμή στον Γολγοθά, άλλον ναό για τον Δία πάνω από τον τάφο του Κυρίου κι έναν ναό προς τιμήν του Άδωνη, στη Βηθλεέμ.
Πράγματι πόσο τραγικό θα ήταν, για τους χριστιανούς εκείνης της εποχής, να βλέπουν τα ιερά τους προσκυνήματα να χλευάζονται κατ’ αυτόν τον τρόπο! Αλλά όμως στο τέλος τί συνέβη; Ο αυτοκράτορας Αδριανός βρήκε φρικτό θάνατο και όσο για τους ειδωλικούς ναούς του, αυτοί κατακρημνίστηκαν την εποχή των θεοστέπτων αγίων βασιλέων Κωνσταντίνου και Ελένης, της αυτοκράτειρας μητέρας του. Στη θέση τους ανεγέρθηκαν περικαλλείς χριστιανικοί ναοί, που μέχρι σήμερα στέκουν ακλόνητοι!
«Σκληρόν σοι προς κέντρα λακτίζειν». Ω, πόσο μάταιη και χαμένη είναι κάθε μάχη εναντίον του Χριστού!
(Αγ. Νικολάου Βελιμίροβιτς,

«Ἔστι κακή ὁμόνοια, καί καλή διαφωνία

Ὁ μεγάλος θεολόγος τοῦ ΙΕ αἰῶνος, ‘Ιωσήφ ὁ Βρυέννιος λέγει: «Ἔστι κακή ὁμόνοια, καί καλή διαφωνία. Ἔστι σχισθῆναι καλῶς καί ὁμονοῆσαι κακῶς. Οἷς γάρ ἡ φιλία ἀπωλείας πρόξενος, τούτοις τό μῖσος ἀρετῆς ὑπόθεσις γίνεται. Καί κρείσσων ἐμπαθοῦς ὁμονοίας, ἡ ὑπέρ ἀπαθείας διάστασις. Καλόν τό εἰρηνεύειν πρός πάντας, ἀλλ’ ὁμονοοῦντας πρός τήν εὐσέβειαν. Ἡ γάρ εἰρήνη μετά μέν τοῦ ἰδίου καί πρέποντος, κάλλιστον ἐστι κτῆμα καί λυσιτελέστατον, μετά δέ κακίας, ἤ δουλείας ἐπονειδίστου, πάντων αἴσχιστον καί τε καί βλαβερώτατον. Ἐπεί οὐδείς δύναται κτήσασθαι τήν ἀγάπην τῶν πονηρῶν καί κακῶν, χωρίς κακίας καί πονηρίας. Μεγάλη δέ ἀρετή τοῦ δικαίου, ὅταν ἔχη τούς τοῦ Θεοῦ ἐχθρούς, ἐχθρούς, καί τούς αὐτοῦ φίλους, φίλους, ὥσπερ μεγάλη κακία ἁμαρτωλοῦ, ὅταν τούς τοῦ Θεοῦ φίλους ἔχη ἐχθρούς, καί τούς ἐχθρούς αὐτοῦ φίλους (Ἰωσήφ Βρυεννίου, Τά Εὑρεθέντα, Τόμος Β, σελ. 22)

Τετάρτη 23 Ιανουαρίου 2013

Άνθιμος: To 95% των Αριστερών είναι πιστοί Χριστιανοί Συνέδριο με θέμα «Εκκλησία και Αριστερά», που πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη, με πρωτοβουλία του Τμήματος Θεολογικής του ΑΠΘ σε συνεργασία με την Ιερά Σύνοδο Υπάρχει περιθώριο διαλόγου και συνεργασίας ανάμεσα στην Εκκλησία και την Αριστερά, όπως προκύπτει από τις τοποθετήσεις των δύο πλευρών στο επιστημονικό συνέδριο με θέμα «Εκκλησία και Αριστερά», που πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη, με πρωτοβουλία του Τμήματος Θεολογικής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου και σε συνεργασία με την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας, στην αίθουσα τελετών της Παλιάς Φιλοσοφικής Σχολής. Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος έστειλε συγχαρητήριο τηλεγράφημα, ενώ ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, που είχε προσκληθεί, δεν παρέστη και τον εκπροσώπησε ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Άνθιμος, ο οποίος είπε ότι οι υποχρεώσεις κράτησαν τον Αρχιεπίσκοπο στην Αθήνα. Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, από τις τοποθετήσεις στο συνέδριο φαίνεται ότι η συγκυρία της οικονομικής κρίσης δίνει την ευκαιρία να συναντηθούν πρωτοβουλίες της Εκκλησίας και της Αριστεράς, σε κοινωνικό επίπεδο, και ταυτόχρονα να παραμείνουν οι δύο πλευρές στις διακηρυγμένες θέσεις τους. «Σε αυτή τη δυσκολία είμαστε όλοι στον ίδιο δρόμο και πρέπει να είμαστε ενωμένοι χωρίς διχασμούς», είπε ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Άνθιμος. Οι σχέσεις της Εκκλησίας με την Αριστερά είναι οι πιστοί Χριστιανοί που υπάρχουν στην Αριστερά τόνισε και υπολογίζει ότι περίπου το 95% του κόσμου της Αριστεράς ανήκει σε αυτή την κατηγορία. Πρόσθεσε πως δεν μπορεί να χαρακτηρίζονται "εχθροί" για την Εκκλησία όσοι έχουν αριστερή συνείδηση και για τις αντιδράσεις που υπήρξαν από ιεράρχες και δυνάμεις της Αριστεράς κατά του συνεδρίου είπε ότι δεν τον ταράζουν ούτε τον εκνευρίζουν. Το συνέδριο αυτό μπορεί να αποδειχθεί και ιστορικό βήμα, υπογράμμισε ο γραμματέας του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ Δημήτρης Βίτσας, ο οποίος παρατήρησε πως έπρεπε να είχε γίνει χρόνια πριν και αναγνώρισε ότι έχει ευθύνες και η Αριστερά γι αυτή την καθυστέρηση. Τόνισε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ επιμένει στις θέσεις του σχετικά με τον διαχωρισμό του Κράτους από την Εκκλησία και την αξιοποίηση της εκκλησιαστικής περιουσίας και σημείωσε: «Μια ζωντανή και δημοκρατική Εκκλησία μπορεί να είναι ικανό στήριγμα και για την κοινωνική συνοχή και για την κοινωνική σταθερότητα. Νομίζω ότι μπορούμε να συλλειτουργήσουμε ώστε να υπάρξουν οι αναγκαίες διαδικασίες αλληλεγγύης, σε μια χώρα που βρίσκεται σε ανθρωπιστική κρίση. Και να συζητάμε, πάντοτε τα μεγάλα επείγοντα θέματα, ακόμα κι αν έχουμε διαφορετικές γνώμες». Ο κ. Βίτσας είπε ότι είναι σε θετική κατεύθυνση ορισμένες πρωτοβουλίες του Αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου και πρόσθεσε: «Άλλωστε συζητάμε μαζί του (σ.σ. με τον Αρχιεπίσκοπο) και θεωρούμε ότι οι πολιτικές δυνάμεις πρέπει να έχουν έναν ανοιχτό διάλογο με όλους τους φορείς. Αρα υπάρχουν σημεία επαφής. Επαφής και στη δράση και στην πράξη και νομίζουμε ότι εκτός από τη διοίκηση της Εκκλησίας υπάρχουν φωτεινά παραδείγματα του κατώτατου και κατώτερου κλήρου που αυτή τη στιγμή, σε όλες τις μεγάλες πόλεις, ορθώνουν το ανάστημα τους, όχι μόνο στη φιλανθρωπία, που και αυτή είναι αναγκαία, αλλά και σε διαδικασίες αντίστασης, σε σχέση με τη βάρβαρη πολιτική που ασκείται στη χώρα μας». Όσον αφορά στις αντιδράσεις για το συνέδριο, από μέρος της Εκκλησίας και της Αριστεράς τόνισε ότι πάντα υπάρχουν άνθρωποι και θεσμοί οι οποίοι αντιδρούν, είτε από ιδεολογικές ή κρατικίστικες εμμονές ή και από ίδια συμφέροντα, αλλά ο ίδιος νομίζει πως η μεγάλη πλειοψηφία της κοινωνίας το βλέπει θετικά. «Πολυκύμαντες» χαρακτήρισε τις σχέσεις Εκκλησίας-Αριστεράς ο υφυπουργός Παιδείας Θεόδωρος Παπαθεοδώρου και επισήμανε ότι παρά τις δογματικές διαφορές του παρελθόντος συναντήθηκαν σε κορυφαίες στιγμές της χώρας. Χαιρέτισε την πρωτοβουλία διεξαγωγής του συνεδρίου, καθώς, όπως είπε, επιτυγχάνει να επανεξετάσει ζητήματα που αφορούν τον άνθρωπο και τον πολίτη μέσα από το ρήγμα της κοινωνικής συνοχής. Ανέφερε ότι σήμερα ο διάλογος των δύο πλευρών διαφαίνεται και από τις συναντήσεις και συνομιλίες της Αρχιεπισκοπής με τον επικεφαλής του ΣΥ.ΡΙΖ.Α-ΕΚΜ Αλέξη Τσίπρα και τον πρόεδρο της ΔΗΜ.ΑΡ Φώτη Κουβέλη και τόνισε ότι υπάρχει κοινός τόπος σε ζητήματα όπως η πίστη στον άνθρωπο και το λαό, η αντιμετώπιση της ανισότητας και ο σεβασμός των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Είπε ακόμα ότι το ζήτημα της μετανάστευσης είναι ένα πεδίο στο οποίο μπορεί να υπάρξει συνεργασία Εκκλησίας και Αριστεράς. «Στη δύσκολη αυτή περίοδο, το φιλανθρωπικό έργο της Εκκλησίας και η κοινωνική αλληλεγγύη που επαγγέλλεται η Αριστερά θα πρέπει να συναντηθούν και να συνδράμουν με όποιον τρόπο μπορούν στην ανακούφιση του βαριά δοκιμαζομένου λαού. Και ταυτόχρονα να στείλουν το μήνυμα ότι θεσμοί που στο παρελθόν βρέθηκαν απέναντι συνεργάζονται για κοινό σκοπό, την έξοδο από την κρίση», τόνισε ο πρύτανης του ΑΠΘ Γιάννης Μυλόπουλος. Είπε ότι το συνέδριο είναι δείγμα της εξωστρέφειας του Πανεπιστημίου και η Θεολογική είναι η Σχολή με τους περισσότερους αλλοδαπούς φοιτητές μετά την Ιατρική. Ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας σημείωσε ότι μέσα από το συνέδριο θα τεθούν οι βάσεις για την προσέγγιση θεμάτων που πρέπει να απαντηθούν ,όπως π.χ. τα θρησκευτικά σύμβολα στους δημόσιους χώρους, το μεταναστευτικό, η εκκλησιαστική περιουσία και η μισθοδοσία του κλήρου. Ο κοσμήτορας της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ, Μιχαήλ Τρίτος, υποστήριξε ότι οι δύο πλευρές πρέπει να προχωρήσουν σε μία τίμια αυτοκριτική και να εγκαταλείψουν θέσεις που μέχρι σήμερα οδηγούσαν σε προκαταλήψεις και αγκυλώσεις, επισημαίνοντας ότι η ορθόδοξη ζωή αποτελεί χώρο ζύμωσης για την κοινωνία. Αναφερόμενος σε όσους αμφισβήτησαν τις προθέσεις του συνεδρίου και ανησύχησαν για την αλλοίωση της καθαρότητας των ιδεών, ο πρόεδρος του τμήματος Θεολογίας του ΑΠΘ, Χρυσόστομος Σταμούλης, είπε ότι η αδυναμία διαλόγου ισχυροποιεί τη δαιμονοποίηση και τον δογματισμό και υποστήριξε την ανάγκη για αλλαγές και για διάλογο ως απόδειξη της άπλετης ελευθερίας του Θεού. Με ανακοίνωση του το Κίνημα «Χριστιανική Δημοκρατία» θεωρεί θετική κατ΄αρχήν την πρωτοβουλία διεξαγωγής του συνεδρίου και στελέχη της διαμαρτυρήθηκαν γιατί δεν εκλήθησαν. Στο περιθώριο του συνεδρίου μέλη της Συντονιστικής Ομάδας Αδιόριστων Θεολόγων μοίρασαν κείμενο με το αίτημα τους να καλυφθούν τα 125 και πλέον κενά Θεολόγων στην εκπαίδευση, όπως έγινε και σε άλλους κλάδους. http://www.voria.gr Δείτε σχετικά: Ποια είναι η σκοπιμότητα του συνεδρίου "Εκκλησία και Αριστερά";


Άνθιμος: To 95% των Αριστερών είναι πιστοί Χριστιανοί

Συνέδριο με θέμα «Εκκλησία και Αριστερά», που πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη, με πρωτοβουλία του Τμήματος Θεολογικής του ΑΠΘ σε συνεργασία με την Ιερά Σύνοδο
Picture 0 for Άνθιμος: To 95% των Αριστερών είναι πιστοί Χριστιανοί
Υπάρχει περιθώριο διαλόγου και συνεργασίας ανάμεσα στην Εκκλησία και την Αριστερά, όπως προκύπτει από τις τοποθετήσεις των δύο πλευρών στο επιστημονικό συνέδριο με θέμα «Εκκλησία και Αριστερά», που πραγματοποιείται στη Θεσσαλονίκη, με πρωτοβουλία του Τμήματος Θεολογικής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου και σε συνεργασία με την Ιερά Σύνοδο της Εκκλησίας, στην αίθουσα τελετών της Παλιάς Φιλοσοφικής Σχολής.
Ο Οικουμενικός Πατριάρχης Βαρθολομαίος έστειλε συγχαρητήριο τηλεγράφημα, ενώ ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος, που είχε προσκληθεί, δεν παρέστη και τον εκπροσώπησε ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Άνθιμος, ο οποίος είπε ότι οι υποχρεώσεις κράτησαν τον Αρχιεπίσκοπο στην Αθήνα.
Όπως μεταδίδει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, από τις τοποθετήσεις στο συνέδριο φαίνεται ότι η συγκυρία της οικονομικής κρίσης δίνει την ευκαιρία να συναντηθούν πρωτοβουλίες της Εκκλησίας και της Αριστεράς, σε κοινωνικό επίπεδο, και ταυτόχρονα να παραμείνουν οι δύο πλευρές στις διακηρυγμένες θέσεις τους. «Σε αυτή τη δυσκολία είμαστε όλοι στον ίδιο δρόμο και πρέπει να είμαστε ενωμένοι χωρίς διχασμούς», είπε ο μητροπολίτης Θεσσαλονίκης Άνθιμος.
Οι σχέσεις της Εκκλησίας με την Αριστερά είναι οι πιστοί Χριστιανοί που υπάρχουν στην Αριστερά τόνισε και υπολογίζει ότι περίπου το 95% του κόσμου της Αριστεράς ανήκει σε αυτή την κατηγορία. Πρόσθεσε πως δεν μπορεί να χαρακτηρίζονται "εχθροί" για την Εκκλησία όσοι έχουν αριστερή συνείδηση και για τις αντιδράσεις που υπήρξαν από ιεράρχες και δυνάμεις της Αριστεράς κατά του συνεδρίου είπε ότι δεν τον ταράζουν ούτε τον εκνευρίζουν.
Το συνέδριο αυτό μπορεί να αποδειχθεί και ιστορικό βήμα, υπογράμμισε ο γραμματέας του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ Δημήτρης Βίτσας, ο οποίος παρατήρησε πως έπρεπε να είχε γίνει χρόνια πριν και αναγνώρισε ότι έχει ευθύνες και η Αριστερά γι αυτή την καθυστέρηση. Τόνισε ότι ο ΣΥΡΙΖΑ επιμένει στις θέσεις του σχετικά με τον διαχωρισμό του Κράτους από την Εκκλησία και την αξιοποίηση της εκκλησιαστικής περιουσίας και σημείωσε: «Μια ζωντανή και δημοκρατική Εκκλησία μπορεί να είναι ικανό στήριγμα και για την κοινωνική συνοχή και για την κοινωνική σταθερότητα. Νομίζω ότι μπορούμε να συλλειτουργήσουμε ώστε να υπάρξουν οι αναγκαίες διαδικασίες αλληλεγγύης, σε μια χώρα που βρίσκεται σε ανθρωπιστική κρίση. Και να συζητάμε, πάντοτε τα μεγάλα επείγοντα θέματα, ακόμα κι αν έχουμε διαφορετικές γνώμες».
Ο κ. Βίτσας είπε ότι είναι σε θετική κατεύθυνση ορισμένες πρωτοβουλίες του Αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου και πρόσθεσε: «Άλλωστε συζητάμε μαζί του (σ.σ. με τον Αρχιεπίσκοπο) και θεωρούμε ότι οι πολιτικές δυνάμεις πρέπει να έχουν έναν ανοιχτό διάλογο με όλους τους φορείς. Αρα υπάρχουν σημεία επαφής. Επαφής και στη δράση και στην πράξη και νομίζουμε ότι εκτός από τη διοίκηση της Εκκλησίας υπάρχουν φωτεινά παραδείγματα του κατώτατου και κατώτερου κλήρου που αυτή τη στιγμή, σε όλες τις μεγάλες πόλεις, ορθώνουν το ανάστημα τους, όχι μόνο στη φιλανθρωπία, που και αυτή είναι αναγκαία, αλλά και σε διαδικασίες αντίστασης, σε σχέση με τη βάρβαρη πολιτική που ασκείται στη χώρα μας».
Όσον αφορά στις αντιδράσεις για το συνέδριο, από μέρος της Εκκλησίας και της Αριστεράς τόνισε ότι πάντα υπάρχουν άνθρωποι και θεσμοί οι οποίοι αντιδρούν, είτε από ιδεολογικές ή κρατικίστικες εμμονές ή και από ίδια συμφέροντα, αλλά ο ίδιος νομίζει πως η μεγάλη πλειοψηφία της κοινωνίας το βλέπει θετικά.
«Πολυκύμαντες» χαρακτήρισε τις σχέσεις Εκκλησίας-Αριστεράς ο υφυπουργός Παιδείας Θεόδωρος Παπαθεοδώρου και επισήμανε ότι παρά τις δογματικές διαφορές του παρελθόντος συναντήθηκαν σε κορυφαίες στιγμές της χώρας. Χαιρέτισε την πρωτοβουλία διεξαγωγής του συνεδρίου, καθώς, όπως είπε, επιτυγχάνει να επανεξετάσει ζητήματα που αφορούν τον άνθρωπο και τον πολίτη μέσα από το ρήγμα της κοινωνικής συνοχής. Ανέφερε ότι σήμερα ο διάλογος των δύο πλευρών διαφαίνεται και από τις συναντήσεις και συνομιλίες της Αρχιεπισκοπής με τον επικεφαλής του ΣΥ.ΡΙΖ.Α-ΕΚΜ Αλέξη Τσίπρα και τον πρόεδρο της ΔΗΜ.ΑΡ Φώτη Κουβέλη και τόνισε ότι υπάρχει κοινός τόπος σε ζητήματα όπως η πίστη στον άνθρωπο και το λαό, η αντιμετώπιση της ανισότητας και ο σεβασμός των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Είπε ακόμα ότι το ζήτημα της μετανάστευσης είναι ένα πεδίο στο οποίο μπορεί να υπάρξει συνεργασία Εκκλησίας και Αριστεράς.
«Στη δύσκολη αυτή περίοδο, το φιλανθρωπικό έργο της Εκκλησίας και η κοινωνική αλληλεγγύη που επαγγέλλεται η Αριστερά θα πρέπει να συναντηθούν και να συνδράμουν με όποιον τρόπο μπορούν στην ανακούφιση του βαριά δοκιμαζομένου λαού. Και ταυτόχρονα να στείλουν το μήνυμα ότι θεσμοί που στο παρελθόν βρέθηκαν απέναντι συνεργάζονται για κοινό σκοπό, την έξοδο από την κρίση», τόνισε ο πρύτανης του ΑΠΘ Γιάννης Μυλόπουλος. Είπε ότι το συνέδριο είναι δείγμα της εξωστρέφειας του Πανεπιστημίου και η Θεολογική είναι η Σχολή με τους περισσότερους αλλοδαπούς φοιτητές μετά την Ιατρική.
Ο περιφερειάρχης Κεντρικής Μακεδονίας Απόστολος Τζιτζικώστας σημείωσε ότι μέσα από το συνέδριο θα τεθούν οι βάσεις για την προσέγγιση θεμάτων που πρέπει να απαντηθούν ,όπως π.χ. τα θρησκευτικά σύμβολα στους δημόσιους χώρους, το μεταναστευτικό, η εκκλησιαστική περιουσία και η μισθοδοσία του κλήρου.
Ο κοσμήτορας της Θεολογικής Σχολής του ΑΠΘ, Μιχαήλ Τρίτος, υποστήριξε ότι οι δύο πλευρές πρέπει να προχωρήσουν σε μία τίμια αυτοκριτική και να εγκαταλείψουν θέσεις που μέχρι σήμερα οδηγούσαν σε προκαταλήψεις και αγκυλώσεις, επισημαίνοντας ότι η ορθόδοξη ζωή αποτελεί χώρο ζύμωσης για την κοινωνία.
Αναφερόμενος σε όσους αμφισβήτησαν τις προθέσεις του συνεδρίου και ανησύχησαν για την αλλοίωση της καθαρότητας των ιδεών, ο πρόεδρος του τμήματος Θεολογίας του ΑΠΘ, Χρυσόστομος Σταμούλης, είπε ότι η αδυναμία διαλόγου ισχυροποιεί τη δαιμονοποίηση και τον δογματισμό και υποστήριξε την ανάγκη για αλλαγές και για διάλογο ως απόδειξη της άπλετης ελευθερίας του Θεού.
Με ανακοίνωση του το Κίνημα «Χριστιανική Δημοκρατία» θεωρεί θετική κατ΄αρχήν την πρωτοβουλία διεξαγωγής του συνεδρίου και στελέχη της διαμαρτυρήθηκαν γιατί δεν εκλήθησαν.
Στο περιθώριο του συνεδρίου μέλη της Συντονιστικής Ομάδας Αδιόριστων Θεολόγων μοίρασαν κείμενο με το αίτημα τους να καλυφθούν τα 125 και πλέον κενά Θεολόγων στην εκπαίδευση, όπως έγινε και σε άλλους κλάδους.

Δείτε σχετικά: 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου