-Απάντησις. Όχι! Ήταν ψευδής δικαιολογία από εκείνες που επικαλούνται οι κακούργοι όταν προσπαθούν να δικαιολογήσουν το έγκλημά
Εάν ενδιαφερόταν ειλικρινά, ο αρχιεπίσκοπος για την εξάλειψιν των επιστημονικών αφαλμάτων του ημερολογίου της εκκλησίας του, δεν θα έπρεπε να αποδεχθεί το Γρηγοριανό ημερολόγιο διότι και τούτο, επιστημονικώς παρουσιάζει πολλές ατέλειες στη μέτρηση του χρόνου, όπως ομολογούν οι αρμόδιοι επιστήμονες.
Εξ' άλλου αυτό το δήθεν λάθος του παλαιού ημερολογίου το χαρακτήρισε, όπως είδαμε, αμάρτημα, διότι εκ τούτου, καθώς είπε, δεν εορτάζεται το Πάσχα εις τον χρόνον που όρισε η Α' Οικουμ. Σύνοδο.
Εάν λοιπόν, ήταν ειλικρινής θα έπρεπε, να απαλλάξει τον εαυτό του και την Εκκλησία που κυβερνούσε από αυτό το αμάρτημα! Όφειλε δηλαδή να διορθώσει πρώτα απ' όλα τον ''λανθασμένον'' χρόνον του εορτασμού του Πάσχα και ύστερα όλα τ' άλλα.
Αυτό όμως το μέγα... λάθος και το μέγα... αμάρτημα δεν το διόρθωσε αυτός ο ''ειλικρινής'' αρχιεπίσκοπος ποτέ, ούτε οι ''πεπαιδευμένοι'' διάδοχοί του μέχρι σήμερα παρ' όλο που βλέπουν με... οίκτο τους... δυστυχισμένους Παλαιοημερολογίτες που δεν τους αφήνει η ''αγραμματοσύνη'' τους να εννοήσουν τα λάθη του Εκκλησιαστικού ημερολογίου τους!
Εορτάζουν μέχρι σήμερα όλοι οι νεοημερολογήτες το Πάσχα την ίδια ημέρα με τους ''ανοήτους'' Παλαιοημερολογίτες, όπως και ο Χρυσόστομος Παπαδόπουλος μέχρι του θανάτου του! Διατί;; Ο νοών ας εννοήσει και ας εκτιμήσει την... ειλικρίνειά τους!
-Ερώτησις 10. Εγνώριζε ο αρχιεπίσκοπος ότι και το Γρηγοριανό ημερολόγιο είναι λανθασμένο επιστημονικά;;
-Απάντησις. Ναι, το εγνώριζε καλύτερα παντός άλλου, αλλά δεν τον ενδιέφερε. Τον ενδιέφερε μόνον η προσέγγισις-ένωσις των Εκκλησιών που θα διευκολυνόταν με την αποδοχή του ημερολογίου των αιρετικών.
Το 1919 συνήλθε μία Εκκλησιαστική Επιτροπή, η οποία είχε σκοπόν να εξετάσει το ζήτημα του ημερολογίου. Ο Χρυσόστομος Παπαδόπουλος ήταν και τότε μέλος αυτής της Επιτροπής.
Αφού εξετάσθηκε αρκούντως το ζήτημα, η Επιτροπή παρέδωσε έκθεσιν την 20-05-1919 προς την Ιερά Σύνοδον της Εκκλησίας της Ελλάδος.
Η έκθεσις αυτή μεταξύ άλλων ετόνιζε και το γεγονός ότι το Γρηγοριανό ημερολόγιον, επιστημονικώς είναι ανακριβές, δια τούτο έλεγε πως η μεταβολή του Ιουλιανού εμερολογίου δύναται να γίνει ''...υπό τον όρον ουχί της προσχωρήσεως εις το Γρηγοριανόν ημερολόγιον, αλλά της συνάξεως νέου ημερολογίου επιστημονικώς ακριβεστέρου...'' (Μεγαλ. Ελλ. Εγκυκλοπαίδεια ''Πυρσός'', Τόμος ΙΒ' σελ.274)
''Πίσω απ΄ό,τι φαίνεται στο ημερολογιακό'' Λάμπρου.Δ.Κτενά
Κεφάλαιον Πρώτον, Ιστορικόν, Μέρος Πρώτον
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου