ΕΞΙΣΩΝΟΥΝ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΟΝ ΜΕ ΤΟΝ ΚΟΜΦΟΥΚΙΟΝ ΚΑΙ
ΤΟΝ ΒΟΥΔΑΝ ΕΙΣ ΤΟ ΝΕΟΝ ΜΑΘΗΜΑ ΤΩΝ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΩΝ
Ἐν μέσῳ βαθυτάτης οἰκονομικῆς,
πολιτικῆς καὶ ἐθνικῆς κρίσεως με-
θοδεύεται ἡ ἀλλοίωσις τοῦ μαθή-
ματος τῶν Θρησκευτικῶν, τὸ ὁποῖον
διδάσκεται εἰς τὰ σχολεῖα. Ἀπὸ μά-
θημα ὁμολογιακὸν καὶ κατηχητικὸν
περὶ τὴν Ὀρθόδοξον Πίστιν μετα-
βάλλεται εἰς μάθημα Θρησκειολο-
γικῆς γνωσιολογίας. Μὲ αὐτὸ ὁ μα-
θητὴς καὶ ἡ μαθήτρια θὰ διδά-
σκωνται ὀλίγα περὶ τῆς Ὀρθοδόξου
Πίστεως καὶ παραδόσεως καὶ ἐν συ-
νεχείᾳ θὰ διδάσκωνται στοιχεῖα διὰ
τὰ «δόγματα» τῶν αἱρετικῶν –
πλανεμένων Χριστιανῶν (Παπικῶν,
Προτεσταντῶν), ἀλλὰ καὶ διὰ τὸν
Βούδαν, τὸν Κομφούκιον καὶ θεοὺς
τῶν ἄλλων μονοθεϊστικῶν θρη-
σκειῶν (Ἰσλάμ, Ἰουδαίων).
Ἡ Ἐκκλησία τῆς Ἑλλάδος, ὡς Δι-
οικοῦσα καὶ Ποιμένουσα Ἐκκλησία
δὲν ἔχει λάβει σαφῆ θέσιν, μὲ ἀπο-
τέλεσμα τὴν «διαίρεσιν» τῶν Σεβ.
Μητροπολιτῶν, οἱ ὁποῖοι «χωρίζον-
ται» εἰς ἐκείνους, οἱ ὁποῖοι θέλουν
τὸ μάθημα τῶν Θρησκευτικῶν ὁμο-
λογιακὸν καὶ κατηχητικόν, διότι χά-
ρις εἰς τὴν Πίστιν διεσώθη τὸ γένος
τῶν Ὀρθοδόξων Ἑλλήνων κατὰ τὰ
τετρακόσια ἔτη τῆς τουρκικῆς δου-
λείας, καὶ εἰς ἐκείνους, οἱ ὁποῖοι
ἀπὸ «ψευτοπροοδευτισμόν» στοι-
χίζονται μετὰ τῶν πολιτικῶν ἐξου-
σιαστῶν καὶ εἰς τὸ ὄνομα τῶν
ἀναγκῶν τῆς πολυφυλετικῆς καὶ
πολιτισμικῆς Ἑλλάδος ἐπιδιώκουν
τὴν ἀλλοίωσιν τοῦ μαθήματος τῶν
Θρησκευτικῶν εἰς μάθημα θρη-
σκειολογικῆς γνωσιολογίας. Ὁ «χω-
ρισμὸς» τῶν Σεβ. Μητροπολιτῶν
εἰς δύο κατηγορίας προκύπτει τό-
σον ἀπὸ τὰς εἰσηγήσεις τῶν Σεβ.
Μητροπολιτῶν Μεσσηνίας καὶ
Ἀλεξανδρουπόλεως πρὸς τὴν Ἱερὰν
Σύνοδον ὅσον καὶ ἀπὸ τὰς δηλώσεις
ἄλλων Μητροπολιτῶν. Ἀπὸ τὰς
εἰσηγήσεις προκύπτει ὅτι τὸ μάθη-
μα τῶν Θρησκευτικῶν ἀλλάζει μὲ
τὴν συγκατάθεσιν τῆς Ἐκκλησίας
τῆς Ἑλλάδος. Ὁ Σεβ. Μητροπολί-
της Ἀλεξανδρουπόλεως κ. Ἄνθιμος
εἰς τὴν εἰσήγησίν του εἶχε θέσει τὰ
διλήμματα: 1ον) Ἐὰν θέλετε τὸ μά-
θημα ὁμολογιακὸν καὶ κατηχητικὸν
τότε, ἑτοιμασθῆτε νὰ δεχθῆτε καὶ
ἀλλοθρήσκους θεολόγους διὰ τὴν
διδασκαλίαν τῶν δογμάτων ἄλλων
θρησκειῶν, ἀφοῦ εἰς τὰ σχολεῖα
φοιτοῦν καὶ ἀλλόθρησκοι μαθηταί
2ον) Ἐὰν θέλετε νὰ διασώσωμεν τὸ
μάθημα τότε αὐτὸ δὲν πρέπει νὰ
εἶναι ὁμολογιακὸν καὶ κατηχητικόν,
ἀλλὰ νὰ περιλαμβάνη σελίδας καὶ
ἀπὸ ἄλλα θρησκεύματα. Τὸ αὐτὸ
εἶπε περίπου εἰς τὴν εἰσήγησίν του
πρὸς τὴν Ἱερὰν Σύνοδον τῆς Ἐκκλη-
σίας τῆς Ἑλλάδος (6ην Νοεμβρίου)
καὶ ὁ Σεβ. Μεσσηνίας κ. Χρυσό-
στομος, ὁ ὁποῖος ἐτάχθη μὲν ὑπὲρ
τῆς διδασκαλίας τῆς Ὀρθοδόξου
Πίστεως καὶ παραδόσεως, διὰ νὰ
λάβη γνῶσιν καὶ ὁ ἀλλόθρησκος –
ἀλλοδαπὸς μαθητὴς τὴν παράδοσιν
καὶ τὴν Πίστιν τοῦ λαοῦ τῆς χώρας,
εἰς τὴν ὁποίαν ζῆ, ἀφ᾽ ἑτέρου δὲ
ἐζήτησε νὰ διδάσκωνται τὰ δόγμα-
τα τῶν αἱρετικῶν Χριστιανῶν (Πα-
πικῶν, Προτεσταντῶν), ἀλλὰ καὶ ἡ
διδασκαλία τοῦ Βούδα, τοῦ Ἰσλὰμ
καὶ τοῦ Ἰουδαϊσμοῦ.
Διερωτώμεθα ὅμως: Ἐὰν γίνουν
ἀποδεκταὶ αἱ δύο προαναφερόμε-
ναι εἰσηγήσεις τῶν δύο Σεβ. Μη-
τροπολιτῶν πῶς ἡ Ἐκκλησία τῆς
Ἑλλάδος, ἡ ὁποία ἀκόμη προστα-
τεύεται ὑπὸ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου